První olympijské hry sociálních sítí, to byl Vancouver 2010

Tiskové zprávy
Tiskové zprávy
1 Minuta čtení
1 Minuta čtení

Boom sociálních sítí typu Facebook nebo Twitter nemohl nezaregistrovat Mezinárodní olympijský výbor a s miliony fanoušků po celém světě navázal pomocí těchto médií komunikaci. Využil k tomu zimních olympijských her ve Vancouveru 2010. Je to ideální cesta k oslovení mladších ročníků, protože například šedesát procent uživatelů Facebooku je mladších 24 let.

Stránka vancouverských Her na Facebooku oslovila přes půl druhého milionu fanoušků, kteří od jejího spuštění v lednu letošního roku navštívili stránku dvě stě milionkrát. Stránka nabízela olympijským fanouškům zajímavý obsah, například informace ze zákulisí. O ně se s lidmi po celém světě dělili mimo jiné sportovci Shawn White, Justin Kripps nebo Lindsey Vonn. Stránka také – jako ostatně každá fanouškovská stránka na Facebooku – dávala možnost lidem přispívat se svými vlastními olympijskými zážitky.
 
Řada fanoušků se zapojila do olympijské fotosoutěže, do níž prostřednictvím zmíněné sociální sítě zaslali zhruba čtyři tisíce fotografií. Žánrový rozsah snímků byl velmi pestrý, od profesionálních záběrů ze sportovních klání po fotografie rodinného typu. Fanoušci měli dále možnost vyhrát vstupenky na olympijské soutěže, pozdravit svého oblíbeného sportovce nebo si zahrát některý z olympijských sportů. Oficiální videohru Vancouver 2010 si na internetu zahrálo přes pět milionů uživatelů.
 
Velký úspěch sklidila také soutěž The Best of Us, v níž se fanoušci mohli v netradičních disciplínách porovnávat se špičkovými sportovci, například Michaelem Phelpsem, Lindsey Vonn nebo Jenny Owens. Pro tuto aktivitu využil Mezinárodní olympijský výbor portál YouTube. Videa, která vytvářeli a nahrávali fanoušci, jsou ke zhlédnutí na oficiálním kanálu soutěže na adrese youtube.com/thebestofuschallenge.
 
Mezinárodní olympijský výbor využil ke komunikaci zimních Her také síť Twitter, kde zprávy (obdoba mobilních SMS) odebíralo na dvanáct tisíc uživatelů. Dalším z interaktivních komunikačních kanálů byl portál Flickr, na kterém bylo zveřejněno přes jedenáct tisíc olympijských fotografií, pořízených více než šesti sty fotografy.
 
-ted-
S využitím materiálů MOV.

líbil se ti článek?