První olympijské hry sociálních sítí, to byl Vancouver 2010
Boom sociálních sítí typu Facebook nebo Twitter nemohl nezaregistrovat Mezinárodní olympijský výbor a s miliony fanoušků po celém světě navázal pomocí těchto médií komunikaci. Využil k tomu zimních olympijských her ve Vancouveru 2010. Je to ideální cesta k oslovení mladších ročníků, protože například šedesát procent uživatelů Facebooku je mladších 24 let.
Stránka vancouverských Her na Facebooku oslovila přes půl druhého
milionu fanoušků, kteří od jejího spuštění v lednu letošního roku
navštívili stránku dvě stě milionkrát. Stránka nabízela olympijským
fanouškům zajímavý obsah, například informace ze zákulisí. O ně se s lidmi po celém světě dělili mimo jiné sportovci Shawn White, Justin
Kripps nebo Lindsey Vonn. Stránka také – jako ostatně každá fanouškovská
stránka na Facebooku – dávala možnost lidem přispívat se svými
vlastními olympijskými zážitky.
Řada fanoušků se zapojila do
olympijské fotosoutěže, do níž prostřednictvím zmíněné sociální sítě
zaslali zhruba čtyři tisíce fotografií. Žánrový rozsah snímků byl velmi
pestrý, od profesionálních záběrů ze sportovních klání po fotografie
rodinného typu. Fanoušci měli dále možnost vyhrát vstupenky na
olympijské soutěže, pozdravit svého oblíbeného sportovce nebo si zahrát
některý z olympijských sportů. Oficiální videohru Vancouver 2010 si na
internetu zahrálo přes pět milionů uživatelů.
Velký úspěch
sklidila také soutěž The Best of Us, v níž se fanoušci mohli v netradičních disciplínách porovnávat se špičkovými sportovci, například
Michaelem Phelpsem, Lindsey Vonn nebo Jenny Owens. Pro tuto aktivitu
využil Mezinárodní olympijský výbor portál YouTube. Videa, která
vytvářeli a nahrávali fanoušci, jsou ke zhlédnutí na oficiálním kanálu
soutěže na adrese youtube.com/thebestofuschallenge.
Mezinárodní
olympijský výbor využil ke komunikaci zimních Her také síť Twitter, kde
zprávy (obdoba mobilních SMS) odebíralo na dvanáct tisíc uživatelů.
Dalším z interaktivních komunikačních kanálů byl portál Flickr, na
kterém bylo zveřejněno přes jedenáct tisíc olympijských fotografií,
pořízených více než šesti sty fotografy.
-ted-
S využitím materiálů MOV.