Maskoti mají Londýnu 2012 vydělat miliony liber

Londýn 2012
Londýn 2012
2 Minuty čtení
2 Minuty čtení

Noví maskoti letních olympijských her v Londýně 2012, kteří se jmenují Wenlock a Mandeville, mají na licenčních poplatcích vydělat pořadatelům odhadem 14 milionů liber.

 

Wenlock a Mandeville jsou postavičky z kresleného seriálu a jako maskoti byli představeni tento týden v rámci The One Show na BBC. Čekalo je smíšené přijetí. Ale Paul Deighton, šéf exekutivy organizačního výboru věří, že se stanou populárními a přinesou do pokladny značnou sumu peněz.
 
„Množství, jakým k celkovému zisku maskoti přispějí, jasně ukáže, kolik umíme prodat a jak jsme kreativní v přípravě takových produktů, o které se lidi zajímají,“ uvedl Deighton. „Nepřekvapilo by mě, kdybychom se maskoty dostali na deset až dvacet procent z celkové částky licenčních poplatků z merchandisingu,“ doplnil.
 
Podle jeho slov vzniknou stovky různých upomínkových předmětů, na nichž se Wenlock a Mandeville objeví. „Množství produktů bude záležet na tom, jaký budou mít maskoti úspěch.“ Prezident organitačního výboru London 2012 Sebastian Coe soudí, že lidi budou maskoty kupovat, protože jim připomenou zážitky spojené s Hrami. „Lidé milují sbírání olympijské a paralympijské suvenýry, protože je to klíčová součást jejich zážitku,“ řekl. Očekává se, že postavičky zabodují hlavně u dětí. 

V oficiálním e-shopu her London 2012 se zatím objevilo omezené množství produktů s maskoty, například odznaky nebo trička. V krátké době ale má být vyrobena větší škála suvenýrů, včetně plyšových hraček. Ty mají jít do prodeje 27. července, až budou do startu Her scházet jen dva roky.

 

V e-shopu se pro letošní rok zatím počítalo s 250 produktovými artilky, po představení maskotů se ale toto číslo má do konce roku zdvojnásobit. Zvýšit zisk z prodeje suvenýrů, který je jedním z důležitých zdrojů financování Her, pomohou také merchandisingové řady TeamGB a  ParalympicsGB.
 

Pořadatelé zatím podepsali zhruba tři desítky licencí na výrobu oficiálních suvenýrů. Mezi ně patří společnosti jako Royal Mail, Royal Mint, Hornby, Letts Filofax nebo Links of London.

 

Deighton soudí, že by se mohlo prodat suvenýrů za miliardu liber. „Podle mě to je realistické číslo,“ podotknul. Na zimních olympijských hrách 2010 ve Vancouveru se prodalo suvenýrů za půl miliardy dolarů, do pokladny organizátorů doputovalo na licenčních poplatcích zhruba 54 milionů. Prodeje suvenýrů na zimních hrách jsou ale tradičně nižší než na letních.


 
-ted-
 
líbil se ti článek?