Zvedá až 100 kg na dřep. Jak trénuje nejlepší česká zápasnice?

Před třemi lety se stala vicemistryní Evropy do 23 let a v roce 2016 se jako první česká zápasnice kvalifikovala na olympiádu. Jak probíhá zápasnický trénink? Adéla Hanzlíčková vás provede svým dnem v její tréninkové skupině.

Budíček. Mezi 7:30 a 8:00. Záleží, kdy se vykopu z postele. Snídám lehce, nechybí avokádo, rajčata nebo míchaná vajíčka. A silná káva. Bez ní to nejde.

V 9:30 startuje první tréninková fáze. Bývá zaměřená na silovou nebo kondiční přípravu. Takže buď posilovna, kruhový trénink, běh nebo schody. Ty chodíme vybíhat na Duklu: šest minut v kuse a tři až čtyři opakování. Snažíme se, aby se zatížení co nejvíce podobalo zápasu. Po schodech se ještě chodíme vyplavat do bazénu.

Odpolední fáze začíná rozcvičkou (rozběhání, gymnastika, dynamický strečink), potom následuje půlhodina míčových her. Na ty jsem já osobně hodně nešikovná, takže fotbal trávím v brance a při basketu se snažím hlavně nezranit.

Následuje zápasnická část, což je cvičení, při kterém se snažíme získat co nejvýhodnější úchop. Trénujeme samozřejmě i samotný zápas – běžně trvá 2x3 minuty, ale reálně toho odzápasíme daleko víc.

Obvykle se jdeme ještě dorazit do posilovny, kde cvičíme hlavně komplexní cviky s velkou činkou. Bench press, přemístění, dřepy a přítahy činky pod lavicí. V této fázi sezony pracujeme s nižším počtem opakování – čtyři série po šesti opakování.

Moje maxima:

Bench press: 75 kg
Dřep: 100 kg
Přemístění: 65 kg
Přítahy činky pod lavicí: 65 kg

Váha: 67 kg
Výška: 172 cm

Adéla nám v Riu ukázala, jak složí dospělého chlapa! Podívejte se na video.