Strabag motivuje zaměstnance k pohybu a může získat evropskou cenu

Oficiální
Oficiální
2 Minuty čtení
2 Minuty čtení

Rok po uzavření partnerství s Českým olympijským výborem má společnost Strabag možnost získat celoevropské ocenění za proaktivní přístup ke zdravému životnímu stylu. Její interní program, kterým motivují své zaměstnance k pohybovým aktivitám a zájmu o jejich zdraví, byl nominovaný na #BeActive awards. Ocenění uděluje druhým rokem Evropská komise a navazuje tak na podporu pohybové aktivity v rámci Evropského týdne sportu, který letos proběhne od 23. do 30. září 2018.

„Kromě tradičních forem společných sportovních aktivit, jako například volejbalové zápasy, nebo cyklistické teambuildingy, kterých se většinou účastní pouze zaměstnanci, kteří mají ke sportu blízko, se naše iniciativa snaží zaměřovat na spíše pasivní zaměstnance. Nabídkou workshopů na téma ergonomie se je snažíme motivovat k tomu, aby začali cvičit,“ říká o iniciativě koordinátorka aktivit ze společnosti Strabag Karin Bílková. Snaha o zvýšení zájmu o zdravý životní styl probíhá na centrále i lokálních pobočkách, aby se mohli zapojit nejen zaměstnanci v kancelářích, ale i v terénu. „Nabídku aktivit přizpůsobujeme typu pracovní činnosti. Jinou tvoříme pro dělníky na stavbách a jinou pro pracovníky, kteří tráví většinu pracovní doby u stolu před počítačem nebo za volantem,“ dodává Bílková.

Společnost Strabag nominoval Český olympijský výbor, který je národním koordinátorem Evropského týdne sportu, na #BeActive awards jako nejlepší v kategorii „Workplace“. Dalšími dvěma kategoriemi jsou „Local hero“, tedy místní hrdina, a „Education“ – vzdělávání. V těch se svými projekty zvítězili na národní úrovni cyklistické závody ČESYK a Základní škola Polešovice. Ta je dlouhodobě aktivní v řadě sportovních projektů včetně Sazka Olympijského víceboje.Se svými žáky v letošním školním roce spustila projekt „Ukaž, co umíš“, ve kterém děti představují v hodinách tělocviku sporty, jimž se sami věnují, aby si část tréninku mohli zkusit i jejich spolužáci.

Všechny tři projekty byly nominovány do finále, kde na celoevropské úrovni vybere Evropská komise ve druhé polovině září vítězné projekty za každou kategorii. Ty získají finanční odměnu 5000 euro, trofej a možnost natočit profesionální videoklip k další propagaci svých aktivit.

#BeActive awards jsou spolu s Evropským týdnem sportu iniciativou Evropské komise na podporu sportu a pohybové aktivity ve všech zapojených zemích v Evropě. V České republice jsou součástí iniciativy také nábory do sportovních klubů, které probíhají celé září. Na webu sportvokoli.cz najdou rodiče v průběhu měsíce užitečné rady, jak pro děti vybrat vhodný sport a motivovat je k pravidelné aktivitě. Hlavním motivem kampaně je slogan #BeActive, který má veřejnost motivovat k pohybu nejen po dobu Evropského týdne sportu, ale po celý rok. Více informací najdete ZDE.

líbil se ti článek?