Účastníci projektu Sport Parks Inspired by the Olympics se v Římě zabývali marketingem olympijských parků

Tiskové zprávy
Tiskové zprávy
2 Minuty čtení
2 Minuty čtení

Olympijské přípravné centrum v Holandsku vystřídal antický Řím a jeho olympijské Foro Italico, které hostilo další studijní cestu účastníků projektu Sport Parks Inspired by the Olympics, koordinovaného Českým olympijským výborem a spolufinancovaného EU programem Erasmus+.

Comitato Olimpico Nazionale Italiano (CONI) – neboli Italský olympijský výbor – sídlí v prostorách impozantního sportovního areálu, kde právě probíhal turnaj ATP Master „Internazionali“. Zatímco Tomáš Berdych bojoval na údajně nejkrásnějším kurtu na světě – kurtu Nicoly Pietrangeliho – zástupci partnerských zemí projektu se věnovali další kapitole manuálu pro přípravu olympijských parků – marketingu.

Tým zástupců sedmi olympijských výborů a Jihočeského kraje přivítal čerstvě znovuzvolený předseda Italského olympijského výboru Giovanni Malagò. Ve spolupráci s kolegy z CONI představil strukturu Italského olympijského výboru a jeho fungování ve vztahu ke sportovním federacím a svazům, které CONI zaštituje. Dle jeho slov se CONI za posledních 10 až 12 let vypracoval na naprostou špičku v organizování mezinárodních sportovních akcí, což dokládá i nedávno podepsaný pětiletý kontrakt s Mezinárodní volejbalovou federací na pořádání turnajů v plážovém volejbale právě v parku Foro Italico. Závěrem všem popřál hodně štěstí a odešel s papežem řešit středeční finále italského fotbalového poháru mezi Laziem a Juventusem, které hýbalo celým Římem.

Skutečnost, že CONI, kromě své role veřejně prospěšné organizace, funguje zároveň jako dobře prosperující obchodní společnost potvrzují slova zástupce generálního sekretáře Carla Monatiho. Na setkání představil model „joint ventures“ mezi CONI a jednotlivými sportovními svazy uplatňovaný při organizaci velkých sportovních událostí. Klíč úspěchu vidí v atraktivitě akcí, které si berou za cíl lákat širokou veřejnost. Hlavní význam přikládá vytvoření jedinečné atmosféry eventů, která není podmíněná účastí těch největších hvězd daného sportu. I když jak sám dodává, jména jako Roger Federer nebo Serena Wiliamsová vždy návštěvnosti pomohou.

Prezentaci aktivit Italského olympijského výboru zakončil marketingový manažer Vieri Parigi, který detailně popsal přípravy milánského projektu olympijského parku, jenž CONI plánuje uspořádat během zimních olympijských her v Jižní Koreji. Projekt je velmi otevřený moderním technologiím a celý organizační tým při jeho přípravě využívá zkušeností jak z velkých sportovních akcí, tak například z milánského Expa 2017. Již teď je jasné, že pod taktovkou Italů vznikne unikátní místo, které italský sportovní národ bude milovat.

Druhý den studijní cesty účastníci řešili marketing olympijský parků. O zkušenosti se s ostatními podělil Zoran Bartek, který je v ČOV zodpovědný právě za tuto oblast. Představil aktivaci národních partnerů Českého olympijského týmu a Štěpán Dlouhý ji doplnil prezentací marketingu z pohledu pořádajících měst a regionů.

líbil se ti článek?