Inspirace, marketing i nové strategie. Účastníci projektu Sport Parks Insipired by the Olympics se sešli v Holandsku

Tiskové zprávy
Tiskové zprávy
3 Minuty čtení
3 Minuty čtení

Papendal – zosobňuje antický ideál skloubení ducha a těla v moderním hávu. A je to také Olympijské přípravné centrum v Holandsku, kam měli na konci března namířeno účastníci projektu Sport Parks Inspired by the Olympics, koordinovaného Českým olympijským výborem a kofinancovaného EU programem Erasmus +.

Elitní sportovci tu mají k dispozici nejmodernější techniku a vybavení pro optimální trénink. Myslí se tu na jejich rehabilitaci a správnou stravu, dbají tu na jejich vzdělávání ve spolupráci s místními školami a univerzitami. Pohybový hendikep nehraje žádnou roli. Po boku sportovců zde pak sídlí i administrativa a management národního olympijského výboru.

Kromě inspirace samotným prostředím bylo cílem studijní cesty projektu Sport Parks Inspired by the Olympics dozvědět se víc o marketingu Holandského olympijského výboru (HOV), o strategii pořádání akcí pro širokou veřejnost a v neposlední řadě o obdobě českého olympijského parku „Olympic Experience“, který se uskutečnil minulý rok v průběhu letních olympijských her v hlavním městě Haagu.

Plus 10 procent a prvních 10“. Motto (HOV), který je zároveň servisní organizací a konfederací a zastřešuje národní paralympijský výbor, odkazuje na dva hlavní cíle organizace: rozhýbat nejméně 10 % neaktivních obyvatel a dostat se do první desítky v pořadí medailistů na olympijských hrách.

Inovace, výjimečnost, funkčnost a inkluze, i tak by se dala shrnout dlouhodobá taktika HOV, kterou se těchto cílů snaží dosáhnout a která se odráží nejen ve všech aktivitách, ale i ve struktuře samotné organizace a její filozofii.

Olympic Experience

Novou marketingovou strategii představil účastníkům marketingový ředitel Thomas Van Schaik. Její výjimečnost spočívá ve vytvoření jednotného „Týmu NL“, do kterého není zapojen pouze olympijský výbor a sportovci, kteří se probojují na olympijské hry, ale více než 30 federací (i neolympijských sportů), které budou sdílet jednotnou filozofii, hodnoty, taktiku a strategii, včetně partnerů a sponzorů. „Vytvoří se tak jeden multidisciplinární sportovní tým reprezentující Holandsko na elitní úrovni 365 dní v roce,“ zdůraznil Van Schaik.

Součástí budované strategie propojující elitní sport se sportem pro všechny byl první ročník sportovního parku „Olympic Experience“, který představil Niels Markensteijn z pořadatelské agentury TIG Sports. Nápad na uspořádání velké akce pro veřejnost v průběhu olympijských her měl obdobný základ jako v případě olympijských parků Českého olympijského výboru: využít potenciál olympijských her, přitáhnout lidi ke sportu a dostat olympiádu z místa konání k lidem. „Klíčem k úspěch našeho parku byl velký výběr sportovních aktivit především pro děti“, zdůraznil Markensteijn a dodal, že se na akci aktivně podílelo 33 federací, které pomohly přetvořit sportovní akci v opravdový zážitek. Ostatně tak, jak tomu také bylo v olympijských parcích v České republice.

Frank van der Peet z radnice města Haagu, který měl akci na starosti, pak účastníkům přiblížil přístup radnice a hlavní důvody proč se město rozhodlo do „Olympijské zkušenosti“ investovat. Jako jeden z hlavních odkazů akce jmenoval vytvoření různorodé sítě organizací, neziskovek a nadací, díky nimž se jim podařilo oslovit sociálně znevýhodněné skupiny a na tomto, často prvním, kontaktu dále budovat.

Druhý den studijní cesty, který proběhl na Olympijském stadionu v Amsterdamu, se účastníci věnovali práci na manuálu pro organizátory sportovních parků v průběhu olympijských her, který bude hlavním produktem dvouletého projektu Sport Parks Inspired by the Olympics. Obdobu českých olympijských parků uvidíme v příštím roce nejméně ve třech dalších zemí – Finsku, Francii a Itálii. Další studijní cesta čeká partnerské organizace v květnu do Itálie.

líbil se ti článek?