Soči po roce: nejen sportovní rekordy

Tiskové zprávy
Tiskové zprávy
2 Minuty čtení
2 Minuty čtení

Před rokem se XXII. zimní olympijské hry zapsaly nejen do sportovních statistik, například česká výprava v Rusku získala historických osm medailí, ale o úspěchu hovoří také čísla sledovanosti televizních i digitálních kanálů.

Sport ve zpětném zrcátku

Po sportovní stránce se sluší připomenout třeba debut dvanácti nových olympijských disciplín, například poprvé diváci viděli týmovou soutěž krasobruslařů, smíšenou štafetu biatlonistů, lyžařské i snowboardové závody ve slopestylu, ženské skoky na lyžích a další. Celkem se v Soči představilo 88 národních výprav, přičemž vůbec poprvé olympijské zimní závody absolvovalo sedm států (Dominika, Malta, Paraguay, Východní Timor, Togo, Tonga a Zimbabwe).

Do paměti sportovních fanoušků po celém světě se zapsal Nor Ole Einar Bjørndalen, který získal své 12. a 13. vítězství a stal se nejúspěšnějším sportovcem zimních olympijských her vůbec. Němka Carina Vogtová bude navždy první olympijskou vítězkou ve skocích na lyžích a o zlatou medaili ve sjezdu se podělily Slovinka Tina Mazeová a Švýcarka Dominique Gisinová. Holandští rychlobruslaři dokázali svou dominanci v Adler aréně, když vyhráli osm z dvanácti soutěží. Běloruská biatlonistka Darja Domračevová zase zastínila své soupeřky ziskem tří zlatých a Kanada si připsala unikátní double, když ovládla mužský i ženský turnaj v ledním hokeji a curlingu.

Digitální výzvy

Sportovní výkony výrazně pomohly tomu, že celý svět během sedmnácti dnů fascinovaně sledoval dění v Soči jak prostřednictvím klasického televizního vysílání, tak přes moderní digitální platformy. V souhrnu bylo odvysíláno rekordních 114 tisíc hodin - pro srovnání, ve Vancouveru 2010 to bylo „jen“ 57 tisíc hodin – a publikum tvořily 2,1 miliardy lidí. Hrám se věnovalo 412 televizních stanic (o čtyři roky dříve 240) a dění mapovalo 230 digitálních kanálů (155 webových stránek a 75 mobilních aplikací).

O rostoucím využívání nových médií ve spojení s olympijskou tematikou hovoří také návštěvnost internetových stránek Mezinárodního olympijského výboru, které v době konání her v Soči zaznamenaly 14 milionů zhlédnutí. Jen úvodní dva dny her přitom stačily k tomu, aby návštěvnost stránek překonala počet všech návštěv stejného webu za celou dobu soutěží během Vancouveru 2010. Fanoušci také v maximální míře sledovali oficiální olympijské sociální sítě, které zaznamenaly přes dvě miliardy zobrazení.

Sportoviště žijí dál

Dějiště her žije odkazem her a sportoviště nadále hostí elitní sportovní akce. V říjnu 2014 se na olympijském okruhu jela premiérová Velké cena Ruska vozů formule 1 a seriál s ní počítá znovu letos na podzim. Hrají se zde utkání Kontinentální hokejové ligy, připravuje se letošní evropský šampionát sáňkařů, v příštím roce se v Soči uskuteční juniorské mistrovsví světa v alpském lyžování, v roce 2017 pak světový šampionát bobistů a skeletonistů a konečně v roce 2018 fotbalové mistrovství světa.

líbil se ti článek?