​Seminář Komise vnějších vztahů: Sport a psaná media

Jak efektivně komunikovat v médiích i zdánlivě neatraktivní témata? Proč nemá smysl posílat novinářům desítky tiskových zpráv a pořádat tiskové konference bez sportovců? To vše se mohli dozvědět zástupci svazů na semináři Sport a psaná média, který připravila Komise vnějších vztahů Českého olympijského výboru ve spolupráci s partnerským vydavatelstvím MAFRA pro zástupce olympijských i neolympijských sportů.

Ondřej Trunečka, šéfredaktor sportovní rubriky MF DNES, iDNES.cz a Lidových novin nejprve vysvětlil, jak v současné době funguje chod sportovní redakce. „Internetové zpravodajství stále sílí, ale prostor pro menší sporty je i v tištěné MF DNES. Je však potřeba nabízet témata, hlavně zajímavé příběhy,“ uvedl.

Tištěná média se podle Trunečky soustředí na exkluzivitu a hledají témata, která čtenáři ještě neznají z internetu. Šéf sportovní redakce také zdůraznil důležitost regionálních médií, jež má MAFRA ve svém portfoliu na webu i v tištěné podobě.

„Je mylná představa, že co není v celostátním tisku, jako by nebylo,“ dodal Trunečka, který zároveň připomněl, že ani internet není nekonečný. „Čas, který reálný uživatel stráví na iDNES.cz na sportu, je v průměru kolem patnácti minut denně, a to je ještě mezi hlavními servery nejvíc. Proto je zapotřebí čtenáře zaujmout a ne zahltit.“

Sportovní redaktor ČTK Tibor Alföldi, člen výboru Klubu sportovních novinářů, hovořil o tom, jak by svazy měly časovat tiskové zprávy, kdy pořádat tiskové konference, jaký servis potřebují novináři ke své práci při sportovních akcích nebo proč by svazy měly mít jednu osobu, která komunikuje s novináři.

O roli tiskového mluvčí do detailu hovořil Alexandr Kliment, ředitel komunikace Českého olympijského výboru. „Styčný důstojník pro média je nedostatkové zboží, ale nutnost. Někdo, kdo bude partnerem pro média, bude sledovat komunikační linku, vybírat a třídit informace.“

Svou přednášku už mluvčí ČOV nestihl dokončit, jelikož kvůli nálezu podezřelého balíčku proběhla evakuace Obchodního centra Nový Smíchov, kde seminář probíhal. Prezentace si můžete stáhnout ZDE.

K dispozici je také prezentace s názvem Regionální média – Skrytý poklad, kterou připravila Barbora Žehanová, manažerka komunikace projektu Česko sportuje. Případová studie s vysvětlujícím materiálem obsahuje informace o tom, jaká témata jsou v regionech zajímavá a jak je lze v komunikaci s lokálními médií využít.

Vydavatelství MAFRA také připravilo internetovou stránku www.idnes.cz/svazy, kde se zástupci svazů mohou obracet s dotazy a tipy přímo na redakci iDNES.cz a MF DNES. Prostor pro prezentaci jednotlivých sportů je i na dalších platformách ČOV - webu, facebookových stránkách, Olympijském zpravodaji či Olympijském magazínu na kanálu ČT Sport. Obracejte se na press@olympic.cz.

Reklama

@Olympijský tým: @barborastrycova + = Čirá radost, jsi skvělá, Baru! #czechteam #wimbledon instagram.com/p…
@Olympijský tým: Je to doma! @barborastrycova je wimbledonskou šampionkou ve čtyřhře! Skvěle! instagram.com/p…
@Olympijský tým: Seznamte se: Vítězové juniorské čtyřhry na @wimbledon – @leheckajiri a @jonas.forejtek Gratulujeme a děkujeme, kluci! #czechteam instagram.com/p…
Reklama