Seminář Komise vnějších vztahů ČOV: Sport a digitální média

Tiskové zprávy
Tiskové zprávy
2 Minuty čtení
2 Minuty čtení

V pražském sídle společnosti T-Mobile, oficiálního partnera Českého olympijského týmu, proběhl seminář Sport a digitální média. Experti na oblast nových médií představili publiku z řad sportovních svazů a novinářů příklady efektivní online komunikace včetně případové studie shrnující letošní olympijské hry v Soči, které byly vyhlášeny „hrami sociálních sítí“.

„Každý, kdo dnes chce oslovit mladší generaci, se s ní musí bavit přes sociální sítě, především přes Facebook. A říkám-li bavit, myslím to doslovně. Sport není jen o výsledcích a statistikách, to přenecháváme klasickým médiím. Prostřednictvím olympioniků i neolympijských reprezentantů zábavnou formou přibližujeme sport široké veřejnosti. A zákulisí, postřehy a zážitky sportovců jsou to, co u mladých lidí boduje. Velmi cenná je také zpětná vazba a interakce,“ řekl specialista nových médií ČOV Tomáš Houska.

Facebook je největší globální sociální sít, která k letošnímu březnu měla 1,28 miliardy aktivních uživatelů. V evropském měřítku patří český profil mezi špičku národních olympijských výborů – eviduje 252 tisíc tzv. lajků. Významně tomu pomohly letošní hry vSoči, kdy český tým zaznamenal nejvyšší nárůst počtu fanoušků právě ze všech evropských výborů.

Sociální média jsou podstatným kanálem také pro kampaň Česko sportuje, jejíž profil na facebooku zaznamenal díky Olympijskému parku Soči – Letná nárůst o 500 %. „Nechápeme moderní technologie jako něco, co veřejnost odvádí od sportu. To ani náhodou. Děti i mládež jsou denně na internetu a nám se potvrzuje, že i v tomto prostředí je umíme motivovat k pohybu,“ doplnil Houska.

Zvýšit efektivitu digitálního marketingu může několik doporučení. „Jsou to vášeň fanoušků jako základ, vyprávění příběhů, spojení s partnery a užití dat. To vše může vaši činnost povznést na novou úroveň. Vlastně celé kouzlo je v tom, že zapomenete na digitál. Řiďte se tím, čeho chcete dosáhnout,“ poradil Jakub Hodboď, Senior Strategic Planner agentury OgilvyOne.

Digitální komunikace, výhra pro sportovní prostředí

Sportovním svazům ČOV nabízí pomocnou ruku skrz tzv. Social media hub na svých oficiálních internetových stránkách, který v reálném čase přebírá příspěvky jednotlivých svazů a sportovců ze sociálních sítí. Pomoci výbor umí také sdílením přes vlastní facebookový profil, konzultacemi anebo zahrnutím do stávajících komunikačních nástrojů.

„Pro nás je důležité komunikovat i s členskou základnou a věříme, že digitální média nám v tomto pomohou. Proto připravujeme komplexní registrační portál, který bude sloužit jako databáze sportovců a nabídne i tolik podstatný obousměrný tok informací,“ zmínil předseda ČOV Jiří Kejval.

Mobilní aplikace, „zelená louka“ digitálu

Filip Dřímalka pak představil další oblast digitálního světa, mobilní aplikace. Právě letošní „appka“ od T-Mobile nazvaná ZOH 2014 byla dle dosažených počtů stažení (217.419) nejúspěšnější českou eventovou aplikaci v historii. „Partnerství s ČOV přes sport je pro nás hrozně důležité, protože lidem přináší velký benefit. Navíc nás baví být v neustálém inovačním módu a baví to i veřejnost. Proto jsem nesmírně pyšný na aplikace, které jsme pro letošní olympijské hry připravili a slavili s nimi úspěchy,“ dodal Milan Vašina, generální ředitel společnosti T-Mobile.

Další přednášející se ve svých příspěvcích zaměřili na trendy a vliv digitální komunikace na tradiční přístup ke sportovnímu marketingu, zajímavé kampaně nebo konkrétní příklady motivace dětí k pohybu přes digitální média.

Dokumenty ze semináře ke stažení již brzy zde.

líbil se ti článek?