Český hokej mění tvář. Představil nové logo i reprezentační dresy

Tiskové zprávy
Tiskové zprávy
5 Minut čtení
5 Minut čtení

Český svaz ledního hokeje si ke 110. výročí své existence nadělil originální dárek: Mění tvář. V souladu s historií se vrací k symbolu lva na reprezentačních dresech a jako vklad pro budoucnost přináší originální hokejové písmo. V rámci změny korporátní identity bude vystupovat pod názvem Český hokej. Změna byla nutná, hokej dosud neměl symbol na dres, který by mohl právně chránit.

Nový název, nové logo, nový design a nové reprezentační dresy - Český hokej se rozhodl pro zásadní změnu.

„Český hokej si letos připomíná 110 let existence. Za tohle období se vyvíjelo nejen logo samotného svazu, ale rovněž národních týmů i symbol na dresu. Dosavadní situace, kdy jsme nakládali s půjčeným státním symbolem už byla neudržitelná, protože na nás neustále parazitovaly různé subjekty. Uzrál čas identitu po vzoru ostatních hokejových federací zrevidovat a dát do moderního hávu,“ řekl Tomáš Král, prezident Českého hokeje.

Nový název

Obchodní značkou se stává Český hokej. Název Český svaz ledního hokeje a zkratka ČSLH už se budou používat pouze ve smlouvách a oficiálních dokumentech. „Jdeme v duchu moderního trendu u nás i ve světě. Názevse nám jeví symbolický - všichni přece reprezentujeme český hokej,“ říká Martin Urban, generální sekretář Českého hokeje.

Pozitivním znamením nového názvu je jednoduchost a přímočarost. „Vzpomeňme na některé názvy z minulosti - v roce 1989 se třeba používal název Výbor svazu ledního hokeje Ústředního výboru Československého svazu tělesné výchovy a VSLH ÚV ČSTV. Názvosloví Český hokej je nepochybně výrazně výstižnější.“

Nové logo

Autorem nového loga a korporátní identity je kreativní agentura Go4Gold, která se podílela na audiovizuálním programu MS 2015 a vytvářela také vizuální identitu projektu Pojď hrát hokej.

„Zadání bylo vytvořit moderní dynamické logo, které bude hrdě reprezentovat český hokej. Na nové identitě se pracovalo více než rok. Nevzniklo jen jedno logo, ale kompletní systém log různých projektů, aby všechny entity byly i vizuálně zahrnuty pod jednu ‘střechu’,“ říká Tadeáš Drahorád z agentury Go4Gold.

Pracovní tým kromě zástupců Českého hokeje tvořili také zástupci BPA sport marketing, dlouhodobého výhradního marketingového partnera České hokeje. Na nové korporátní identitě spolupracovali také další dva experti z oblasti grafického designu. V roli konzultanta proces supervizoval Alan Záruba z pražského UMPRUM.

„Je to uznávaný odborník, spolupráce s ním byla hodně inspirativní,“ dodává Drahorád. Originální písmo připravil typograf Tomáš Brousil.Nové logo je kombinací nápisu Český hokej a obrázku hlavy lva z profilu. V logu se nachází tři národní barvy a “ledové” stínování.

„Hříva lva má šest cípů, což je počet hráčů jednoho týmu na ledě. Nechybí motiv puku, který má lev v tlamě - puk je pevně spjat se lvem, stejně jako hokej s Českou republikou,“ doplňuje Drahorád. „A když se podíváte na oko lva, tvarem připomíná tvar ostrova Štvanice - což je místo pro český hokej zcela kultovní, vždyť právě na Štvanici se zrodil první československý titul mistrů světa v roce 1947.“

Součástí loga je unikátní písmo. „Hledali jsme písmo, které by mělo potřebnou dynamiku a bylo pro naše potřeby nejvhodnější. Vybrali jsme si písmo ‘nudista' z produkce typografa Tomáše Brousila. Pak jsme si řekli, že by bylo skvělé toto písmo ještě trochu upravit a oslovili ho s tím, aby dle zadání vytvořil písmo na míru, se kterým se budeme setkávat i na dresech národního týmu. Nyní tudíž máme exkluzivní písmo, které jsme nazvali ‘hokejista',“ říká Alan Záruba. „Výsada mít svoje vlastní písmo a čísla přináleží jenom pár organizacím na světě, třeba klubům NHL. Český hokej se nyní řadí do této výjimečné skupiny.“

Nový desing dresů národního týmu

Nová korporátní identita se promítne také do vzhledu reprezentačních dresů. „Museli jsme přistoupit ke komplexní změně. Z TOP 6 týmů posledního mistrovství světa jsme byli jediní, kdo neměl unikátní hokejovou značku s národními prvky, kterou bychom si mohli právně chránit. Nyní už máme. Současný trend je takový a museli jsme se mu vyrovnat,“ říká Martin Urban.

„Hokej je národní sport a lev je národní symbol, který byl součástí dresu národního týmu odjakživa - nyní se k němu vracíme jako k dominantnímu prvku jak v rámci loga, tak na národním dresu.“

Seniorské národní týmy budou mít na dresu navíc lva se zlatou korunkou stejně jako jí má lev ve státním znaku.

„Pro každého hráče by měla být vrcholem seniorská reprezentace. Cílem Českého hokeje je, aby se členové juniorských reprezentací neuspokojili a dál na sobě pracovali. Aby chtěli jednou obléct také dres se zlatou korunkou. Juniorské dresy s bílou korunkou by měli vnímat jako mezikrok v cestě do A-týmu,“ dodává Urban. Státní symboly z výstroje českých hokejistů nezmizí – v límci národního dresu je vyobrazena státní vlajka, státní znak a česká vlajka se objeví na helmách.

V nových reprezentačních dresech se hráči seniorského národního týmu poprvé představí v listopadovém zápase proti Švédsku.

Hráčům se nová identita líbí

Ne pro všechny hokejisty bude listopad premiérovým setkáním s novými národními dresy - pětice Patrik Eliáš, Martin Nečas, David Rittich, Tereza VanišováPavel Kubeš je vyzkoušela při pózování pro oficiální fotografie k představení nové korporátní identity.

„Na názoru hráčů nám záleží, oni tvoří základ Českého hokeje, proto jsme je přizvali k celému procesu. Jsme rádi, že změnu a nový design přijali pozitivně,“ říká Martin Urban.

Změna korporátní identity Českého hokeje byla připravována dlouhodobě. Vedlo k ní několik důvodů: nesourodé používání log, grafického stylu v rámci jednotlivých entit a projektů, složité názvosloví, zastaralý design a také právní neochránitelnost národního znaku. „Interně jsme o změně diskutovali zhruba pět let. Revidovali jsme nápady a hledali správný impuls ke změně,“

dodal Martin Urban. K rozhodnutí přispěla nová situace ohledně užívání designu dresu na vrcholných akcích pořádaných IIHF, jelikož od nové sezony bude reprezentace nastupovat ve stejných dresech v zápasech Euro Hockey Tour i na mistrovství světa.

Kompletní informace o nové korporátní identitě Českého hokeje jsou k dispozici na webu: www.jakolev.cz

líbil se ti článek?