Recenze knihy - Úspěšné koučování týmu od Lothara Linze

Oficiální
Oficiální
2 Minuty čtení
2 Minuty čtení

Knihu přeložil pro TMS ČOV Michal Barda. Autor recenze Radek Hanuš se zamýšlí nad textem knihy, ve kterém se propojují praktické zkušenosti, teroretické podklady a všeobecné znalosti Lothara Linze, úspěšného sportovního psychologa a mentálního kouče. Nedílnou součásti knihy jsou praktické tipy k úspěšnému koučování týmu, včetně například zvládání krizových situací nebo koučování od postranní čáry.

Lothar Linz
ÚSPĚŠNÉ KOUČOVÁNÍ TÝMU
BUDOVÁNÍ TÝMU/DEFINICE CÍLŮ/ŘEŠENÍ KONFLIKTŮ
EDICE ČESKÉHO OLYMPIJSKÉHO VÝBORU Mladá fronta, Praha 2016 Z německého originálu Erfolgreiches Teamcoaching, vydaného nakladatelstvím Meyer&Meyer v roce 2009,přeložil Michal Barda ISBN 978-80-204-4042-6

Autora knihy Lothara Linze jsme měli možnost osobně potkat v květnu tohoto roku na mezinárodní konferenci MOSTY, kterou pořádá Trenérsko–metodická sekce a Unie profesionálních trenérů ČOV. Už tam nás zaujal svou přednáškou o síle pozitivního myšlení v práci trenéra. Lothar Linz, již pěknou řádku let působí jako sportovní psycholog a mentální kouč a má za sebou řadu úspěchů. Mám za to, že tu máme knihu, jež směle můžeme doporučit každému trenérovi. Proč? Kniha je velmi dobrým průvodcem pro trenéry. Důvěrně známá témata trenérské práce, autor představuje v uceleném konceptu a především čtivě. Nejde tedy o žádnou teoretickou práci, byť v první části knihy můžeme najít několik krátkých teoretických odkazů, které spíše vybízí zájemce k prostudování. Praktik najde přesně to, co hledá. Inspiraci a celistvý metodický koncept. Kniha je velmi čtivá a je především prakticko-metodická doplněná vhodně o obrazové materiály a pomůcky. Čtenáře zaujme mnoho praktických příkladů a popis situací, které podobně jako autor knihy každodenně ve své práci trenéra řeší a setkává se s nimi. Lothar Linz, čtivě a nenápadně sděluje své obrovské zkušenosti. Co je na knize cenné, že popisuje i specifika koučování u ženských týmů a zvláštnosti při koučování dětí a mládeže. V knize najdete části věnující se specificky týmu: „Týmový hráč se ptá, co je nejlepší pro družstvo. A pak to také dělá!“ V kapitolách Co je to tým? Cesta k týmu. Najdete zde krátkou kapitolku Trenér jako vůdčí osoba a Kam chcete dojít? O významu cílů a cílování. V knize, ale především najdete kapitoly, které vám vysvětlí, o co jde v KOUČOVÁNÍ TÝMU. Osobně mne velmi zaujala část vycházejících z metody systemických konstelací. Právo na sounáležitost v týmu, právo přednosti v týmu, rovnováha mezi dáváním a braním v týmu vás minimálně zaujme a přivede k zamyšlení: Jak a proč to dělám já? Téma koučování je rozpracováno v Základech úspěšného koučování, Základech úspěšné komunikace, dále části Koučujte celý mozek a Šest pilířů efektivního koučování. Podstatná část knihy Praktické tipy k úspěšnému koučování týmu, řeší konkrétní situace od Psychoogického potenciálu přípravného období ke Koučování od postranní čáry až po Zvládání krizí a konfliktů a práci s Komplikovaným hráčem k Závěrečným poznámkám. „Respekt si získáte díky své kompetenci a důvěryhodnému důslednému chování.“

Určitě jde o knihu, kterou budete často prakticky používat a přemýšlet o vlastním rozvoji své trenérské práce a svého týmu a rozhodně by neměla chybět v každé příruční knihovničce trenéra.

líbil se ti článek?